Wednesday, December 7, 2011

Something about Korea

Assalamualaikum...

Recently aku dah teraddict dengan drama-drama Korea. Thanks kat kawan aku yang drag aku tengok Korea --' Mula-mula dia suruh tengok sebab heroin dia lawa. Aku pulak yang memang tak boleh tengok cerita jiwang pun pergi la tengok. Memang comel heroin dia tapi aku lagi suka kat jalan cerita dia. Zass aku sangkut dengan K-Drama nih. Mula-mula nak tengok satu je Korean drama ni, but entah macam mana desire nak tengok drama Korea yang pernah aku minat dulu muncul. So aku pun carilah dekat YouTube drama tu. Tak jumpa, "cis", kataku.



Then aku gi la tanya kawan aku yang memang minat Korea nih. Dia suruh tengok kat mysoju.com. Aku pun bukak and tengok. Tup-tup dalam 3 episod "You have reached video limit. Please wait 60 mins to watch again". Aku pun, "Arghhhhh!!!". Then pergi la Google. And there where I found maaduu.com. Free watch, no buffering! Huuuu, senang hati aku. Banyak pulak tu pilihan drama Korea dari tahun 2000-2011. Perghhh, dasat! Yang special pasal maaduu.com ni, dia tak pakai sistem buffering-buffering ni macam Vimeo atau YouTube. Dia pakai ala-ala 'Live Streaming'. Maknanya dia stream terus video tu dari server dia. So korang tak payahlah tunggu lama nak buffered video tu. Bergantung dengan speed Internet korang jugak. Internet aku tak stabil, bila peek hours macam tengahari atau malam, terus slow. So waktu-waktu gitu aku x boleh la tengok cite Korea ni dengan smooth. Sangkut-sangkut -.-


Well, I found that their dramas are much interesting than typical local dramas. Sorry to say but this is the truth. Actually Korean dramas are not that good too. Jalan cerita pun lebih kurang je semua. So far aku tengok jalan cerita diorang kantoi 'one night stand' then terpaksa kahwin sebab family suruh. Kahwin pun kahwin kontrak. Then lepas 2-3 tahun kahwin baru menyesal buat kontrak. Aigooo... Typical Korean dramas. Haha..
But one thing... Aktres-aktres diorang comel-comel! Hoho ^^ *kgatal





Drama melayu pun not bad gak. Tentang Dhia aku layan gak. Cinta Elisa kalau rajin aku layan la jugak. Kalau akaun tonton.my aku tak buat hal, macam-macam drama melayu dah aku tengok. Aha... K la, sampai ni je. Take note yang ni bukan Part 2 untuk post Aku dan Dirimu. Maybe next week untuk Part 2 :)

Adios~

1 comments:

♥[tahirah]♥ said...

HAHA best kan? aku boleh recommend kdrama yg best best kat kau.. Boys over flower. full house. lie to me. my girlfriend is a nine-tailed fox. and semua jalan cerita tak sama lah. byk je yg lain. ade cite pasal musangg. ade cite psl tertukar badan. mcm secret garden. macam2. hahaa

Related Posts with Thumbnails