Tuesday, November 15, 2011

Grannysitter

Assalamulaikum…

Sounds stupid? Hoyeah, don’t think that you’re clever enough. Haha.. OK, ‘grannysitter’ stands for ‘penjaga nenek’. Hah, akulah tu. So kerja aku sekarang jadi penjaga nenek aku. Well, bukan senang tau layan kerenah orang tua ni. Kadang-kadang lagi letih dari jaga baby 6 bulan. Nasib baik aku ni cucu mithali, kalau tak dah lama aku suruh mak aku hantar nenek aku  dekat rumah orang-orang tua *okay gurauan. Since start cuti, aku dah kena jaga nenek aku. Ingatkan tak dapat upah. Hah, sekali dapat seminggu RM50. Bolehlah tahan. Ahah… Tadi teman pegi hospital pun dapat RM10. Hoho…

Gambar hiasan


Frankly speaking, memang letih layan orang tua. Banyak tanya pun ya, cuma nasib baik kencing berak dah tahu basuh sendiri. Actually kerja aku start dari pukul 5 petang sampai around 9.30-10 malam. Siang nenek aku kata dia tak takut duduk sorang-sorang kat rumah. Malam je dia mintak aku teman sampai pakcik aku balik dari kerja. Kalau siang dalam pukul 10 time aku tidur lagi dia dah ketuk pintu. Then lepak rumah aku sampai pukul 12-2 petang, balik masak. Petang aku pulak pergi rumah nenek aku *rumah kitorang sebelah-menyebelah je. Haha. Macam tu lah rutin aku hari-hari. Dulu time arwah atok ada, aku jugak yang jaga. Ni arwah takde, aku lah yang jaga nenek aku.

Seryes bosan. Hari-hari ulang rutin yang sama je =.= BTW, baru-baru ni lepas Greyson Chance buat show time AIM aritu, bising sana sini cakap pasal GC nih. “fulamakkkk, comel siottt GC”, padahal aku lagi hensem. Hahah… Kay ah, nak cakap pasal GC memang aku tak lalu *tapi aku minat lagu dia. Hoho… So, next time jumpa lagi. Adios~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails