Monday, November 14, 2011

Pokki

Assalamualaikum..

Kali ni aku nak cer pasal software lak. Nak cer pasal gajet malas pulakk. So, ni aku introduced kat korang Pokki, software desktop yang memudahkan korang. Pokki ni dia adalah apps untuk desktop yang melekat kat taskbar bawah tu. Ni ada gambar cuci mata sikit.

pokki
FB for Pokki



pokki 1
Gmail for Pokki



pokki 3
Twitter for Pokki



pokki 2
Grooveshark for Pokki



Pokki ada 4 apps. First FB. Sedia maklumlah yang FB mesti kewajipan en hari ni. FB apps Pokki boleh dikatakan menarik jugak dengan fungsi-fungsi asas macam News Feed, Notifications, Messages dan juga Friend Request. Nak update status pun boleeeehhhhh. Sesuai untuk yang sibuk bekerja malas nak bukak web browser. Actually, aku dah pakai FB desktop, so kurang la bukak FB Pokki ni. Fungsi lebih kurang je.

Ok, second one adalah Gmail. Ni pun menarik gak. Emel terus ke desktop, tak payah susah-susah bukak browser then log in lah. Haram jadah. Hoho… Tapi yang tak bestnya takde gambar. Tapi selagi boleh baca content dia aku rasa takde masalah kot. Next adalah Twitter. Well, kalau dah ada FB mesti ada Twitter lak. Kalau tak, tak lengkap. Muahaha… Twitter client yang dah ke berapa belas aku pakai. Once pernah pakai Tweetpocket desktop but dah uninstall. So, sekarang pakai Twitter Pokki ni je lah. Macam biasa ada Timeline, Mentions, Messages, Search dan even trends, top tweets pun ada sekali. Awesomeeee, hoho..

Last yang ada *tapi jarang pakai adolah Grooveshark. Grooveshark adalah music player online. Means korang boleh dengar lagu dari seluruh dunia dengan hanya search lagu tu, masukkan dalam playlist korang dan dengar. Macam iTunes but yang ni online streaming. Kalau korang tak pakai UniFi or pakej internet yang laju berdezup, aku x suggest korang download Grooveshark ni sekali. Ok, internet rumah aku takdelah laju mana so kalau nak dengar lagu kat Grooveshark ni banyak buffering =.= Aku lagi prefer iTunes nak dengar lagu.

Berminat? Klik sini untuk download.

Eh, perasan tak taskbar aku camne? Haha, cantik tak cantik tak? Tak nampak eh? Ok, aku zoom sikit.

iOS
Bins by oneupindustri


Macam iOS en? Haha… Ni pakai software Bins. Korang boleh group apps yang melekat kat taskbar korang macam iOS. Senang je, just drag ikon apps tu, tindihkan atas ikon apps lain. Mengancam? Download.

Kay guys, itu je yang aku nak share. Sekian, adios~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails